Monday 11 May 2020

JINGGA13 PAHANG LAKSANA PROGRAM JEJAK ASNAF RAMADHAN DI KG JABOR ALOR BATU

Hari ini , 11 Mei 2020,  Jingga13 Pahang yang dipimpin Sdr Razali A. Bakar bersama Team Jingga13 Pahang telah menjalani program Jejak Asnaf Ramadhan bertempat di Kg Jabor Alor Batu , dalam Parlimen Indera Mahkota,  Pahang Darul Makmur.





Sejumlah 10 keluarga asnaf telah dijejaki oleh Team Jingga13 Pahang dengan dibantu oleh penduduk setempat Sdr Ayah Cik Ibrahim .

Kg.  Jabor Alor Batu adalah sebuah kampung di pendalaman yang terdapat ramai para asnaf yang memerlukan bantuan khususnya kesan daripada PKP dan wabak Covic-19.





Sdr Razali atau lebih dimesra dipanggil Ali menyatakan , " Alhamdulillah sejumlah 10 buah rumah asnaf yang sangat memerlukan bantuan telah kita sampaikn sedikit barang makanan bagi tujuan meringankan bebanan mereka ".











****Info : Kg Jabor Alor Batu ini pernah didiami Ketua Koordinator Jingga13 Malaysia Sdr Fariz Musa selama 3 tahun (2000 - 2003 ) sewaktu ditukarkan mengajar di SJk(C) Jabor,  Kemaman,  Terengganu iaitu sempadan Pahang dan Terengganu atas sebab politik oleh Kerajaan BN ketika itu.