Tuesday 25 February 2020

RAKYAT WAJIB MENOLAK PENGKHIANATAN DAN KERAJAAN PINTU BELAKANG

Kenyataan Media
Jingga13 Malaysia

25 Februari 2020

RAKYAT WAJIB MENOLAK PENGKHIANATAN DAN KERAJAAN PINTU BELAKANG

Dalam tempoh 48 jam rakyat Malaysia berdepan dengan suatu suasana politik yang benar-benar menyesakkan dan menjijikkan daripada permainan politik kotor dilakukan oleh para pengkhianat yang mengutamakan kepentingan peribadi hingga sanggup bertindak sedemikian rupa menggugat kestabilan politik, ekonomi, rakyat dan negara.

Usaha yang dilakukan adalah bertujuan untuk menumbangkan kerajaan Pakatan Harapan dan mewujudkan kerajaan "pintu belakang" membuktikan inilah sikap desperado, jijik dan kotor oleh mereka yang tidak bertanggungjawab termasuk  yang "menangguk di air yang keruh" demi kepentingan politik mereka.

Jingga13 Malaysia benar-benar kecewa dan terkilan dengan tindakan yang diambil oleh Parti Peribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) yang sanggup berpaling tadah meninggalkan Pakatan Harapan serta kelompok yang sanggup mengadaikan prinsip dan maruah demi kepentingan kedudukan dan kuasa secara jijik serta sanggup bersekongkol dengan para pengkhianat, perompak dan penyamun serta penjual agama.

Jingga13 Malaysia benar-benar terharu dengan prinsip dan tindakan yang dipertahankan oleh Tun Dr Mahathir Mohamad yang sanggup meletakkan jawatan Perdana Menteri dan Pengerusi Parti Peribumi Bersatu Malaysia (BERSATU) daripada bersekongkol bersama UMNO dan PAS serta gerakan pengkhianatan yang dipimpin oleh Azmin Ali dan Zuraida Kamaruddin.

Penghargaan setinggi-tingginya kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim dan semua parti-parti Pakatan Harapan (KEADILAN,  DAP dan AMANAH)  serta Parti Warisan Sabah dan Gabungan Parti Sarawak (GPS) yang telah bertindak menyokong pelantikan Tun Dr Mahathir Mohamad sebagai Perdana Menteri demi kepentingan rakyat dan negara serta kestabilan politik dan ekonomi agar keluar daripada polemik dan krisis yang melanda negara. 

Keputusan DYMM Yang Di-Pertuan Agong melantik  Tun Dr Mahathir sebagai Perdana Menteri interim sehingga pelantikan Perdana Menteri yang baru telah meredakan kepanasan politik dan kegelisahan rakyat.

Jingga13 Malaysia menyeru seluruh rakyat Malaysia menolak para pengkhianat serta usaha pembentukan kerajaan "pintu belakang" oleh gerakan politik kotor dan jijik yang mengutamakan kepentingan politik dan kuasa peribadi daripada kepentingan rakyat dan negara. 

Muafakat * Prihatin * Berani

FARIZ MUSA
Ketua Koordinator
Jingga13 Malaysia