Monday 5 October 2020

EDZHA ZAINI DILANTIK KOORDINATOR NEGERI SABAH MUGEN SEBAGAI TIMBALAN

 Sdr Edzha Zaini telah dilantik sebagai Koordinator Jingga13 Negeri Sabah berkuasa pada 1 Oktober 2020 setelah pemecatan Sdr Faizal. Koordinator Negeri Sabah yang telah berpaling arah menyokong BN/PN sewaktu PRN Sabah tempohari.

Edza Zaini yng juga juga merupakan Koordinator Jinggawan Jingga13 Malaysia mula menyertai Jingga 13 Malaysia pada tahun 2014 sebagai ahli biasa dan kemudiannya dilantik menjadi Timbalan Panatia Anak  Muda (Jinggawan ) Jingga 13 Malaysia pada tahun 2014.

Mempunyai Ijazah sarjana dalam bidang Undang-Undang. sekarang sedang melanjutkan pengajian dalam sub bidang Perubatan Universiti Malaysia Sabah.

Jingga13 Malaysia juga melantik Sdr Mugen sebagai Timbalan Koordinator Jingga13 Negeri Sabah . Semoga gandingan Edzha Zaini dan Mugen serta Sekretariat yang bakal dibentuk , Jingga13 Negeri Sabah akan bergerak dengan aktif dalam melaksanakan aktiviti kebajikan dan politik di negeri Di Bawah Bayu tersebut. 

Jingga13 Malaysia rakamkan jutaan terima kasih kepada Sdr Faizal di atas komitmen beliau selama ini sebagai Koordinator Jingga13 Negeri Sabah .