Sunday 19 July 2020

YB HAJJAH NATRAH DAN KETUA CABANG PKR SEKIJANG SDR YOONG THAU MERAIKAN PENUBUHAN JINGGA13 SEKIJANG

Setelah sekian lama merancang, akhirnya impian untuk menubuhkan Pertubuhan Kebajikan Jingga13 Sekijang tercapai setelah penubuhannya di rasmikan oleh Sdr Zabidie Abas Koordinator Jingga13 Negeri Johor malam tadi.


Majlis berjalan sederhana tetapi cukup meriah dan bersemangat dengan kehadiran YB Hajjah Natrah Ismail Ahli Parlimen Sekijang bersama Ketua Cabang Sdr Yoong Thau. Turut bersama Sekreteriat Jingga13 Johor, Sdr Jaafar, Sdr Kamaluddin, Sdr Rosman, Sdr Fadzli, Sdr Rosli, Sdr Mat Jaafar, Sdr Shaddiq dan Puan Rodziah.



Ketua Cabang Sekijang Sdr Yoong Thau dalam ucapanya menyambut baik penubuhan Jingga13 Sekijang dan bersedia bekerjasama untuk kepentingan masyarakat keseluruhannya. Beliau juga mengingatkan agar Jingga13 dapat membantu dan bekerjasama dengan parti serta tidak terlibat dengan group pengkhianat.




Sementara YB Hajjah Natrah Ismail yang merupakan Ahli Parlimen Sekijang sangat mengalu2kan dan menanti, penubuhan Jingga13 di Parlimen Sekijang. Beliau begitu yakin Jingga13 Sekijang boleh membantu dan memainkan peranannya seiring dengan tanggungjawap kepada rakyat.


Menurut Koordinatornya Sdr Shafiei bin Mohd Shah, beliau akan berikan sokongan dan kerjasama dengan semua pihak terutama YB dan KC agar pembelaan terhadap golongan marhaen dan asnaf dapat menikmati kebaikkannya. Beliau juga mengharapkan bantuan dan sokongan dari YB dan KC untuk merealisasikan matlamat penubuhan.


Alhamdulillah, dengan ucapan Perasmian oleh Sdr Zabidie Abas Koordinator Jingga13 Johor, maka tertubuhlah Jingga13 Sekijang secara rasminya.