Wednesday 1 July 2020

Jingga13 kecewa anggota digantung keanggotaan PKR

Saya selaku Ketua Koordinator Jingga13 Malaysia benar2 kecewa dgn tindakan pengantungan beberapa anggota Jingga13 di Terengganu yang merupakan satu tindakan fitnah dan jahat jika mengaitkan mereka dengan sokongan kepada pengkhianat Azmin Ali, Zuraidah Kamarudin dan kartel mereka . .

Saya menafikan penglibatan mereka kepada perkara tersebut dan menganggap ini tindakan jahat dan jijik dengan menggunakan kedudukan dan peluang untuk mengenakan "musuh politik" mereka dalam parti atau yang tidak sehaluan dengan mereka .

Sebelum ini Sdr Sulong bin Ali a.k.a Pok Awi , AJK Jingga13 Negeri Terengganu telah digantung keanggotaan PKR dan yang terbaru dalam senarai digantung ialah Sdr Wan Mohd Anies Wan Adenan , Koordinator Jingga13 Kemaman .

Apa lagi Sdr Pok Awi dan Wan Anies adalah individu yang cukup rapat dengan saya dan saya mengetahui akan kesetiaan mereka pada parti , perjuangan dan khususnya kepada YB Presiden selama ini tidak sewajarnya dipertikaikan . justeri tundakan yg diambil krpada mereka khususnya Sdr Pok Awi bagi saya sangat melampu kerana Sdr Pok Awi sentiasa bergerak dengan saya . 

Adalah menjadi syarat utama menjadi anggota Jingga13 ialah menjadi anggota Parti Keadilan Rakyat dan taat setia tanpa berbelah bahagi kepada parti dan YB Presiden yang juga merupakan Penaung Jingga13 Malaysia .

Fariz Musa