Wednesday 13 May 2020

JINGGA13 KLUANG RAIKAN PELAKON DO RE MI DAN ANAK OKU BERBUKA PUASA , KUIH DAN BAJU RAYA

Syawal hampir menjelang tiba, walaupun Negara dalam keadaan melawan virus Covid-19, suasana Syawal tidak akan dilupakan untuk diraikan oleh semua umat islam.


Begitu juga dengan Pakcik Said bin Daud yang tinggal bersama anaknya di rumah PPRT, Jalan Sentosa Off Jalan Sekolah Kluang. Pakcik Said tinggal bersama anak lelakinya yang merupakan seorang OKU.


Pakcik Said, seorang warga emas adalah seorang seniman, beliau pernah berlakon bersama2 arwah P. Ramlee, antaranya dalam filem Do Re Mi sebagai pelakon tambahan.




Pertubuhan Kebajikan Jingga 13 Kluang amat terharu dengan nasib Pak Said yang tinggal di rumah PPRT, sedangkan beliau pernah menghiburkan kita semua suatu ketika dulu.

Pertubuhan Kebajikan Jingga 13 Kluang telah berjaya mengutip sedikit dana untuk memberi sumbangan kepada Pakcik Said.


Hari ini, Jingga 13 Kluang telah berkunjung ke rumah beliau dengan membawa sumbangan berupa Baju Melayu, Kain Samping, Songkok dan Duit Raya untuk Pak Said dan juga anaknya, juga sedikit kuih raya dan juadah berbuka puasa.

Pertubuhan Kebajikan Jingga 13 Kluang berharap Pak Said dan anaknya dapat bersama2 meraikan Syawal dengan lebih meriah lagi.

Terima kasih kepada semua Komrad yang menyumbang dan juga bersama2 menyampaikan sumbangan.

Muafakat-Prihatin-Berani

Jaafar bin Matek
Koordinator
Pertubuhan Kebajikan Jingga 13 Kluang
13 Mei 2020