Sunday 29 March 2020

Jingga13 Kota Tinggi hulurkan sumbangan barang makanan kepada golongan yang memerlukan terkesan Covid-19

Koordinator Jingga13 Kota Tinggi Sdr Kamaluddin Md Simpol bersama Jawatankuasanya Sdr Zaini Ahmad telah turun kelapangan bagi menghulurkan sumbangan berbentuk barangan makanan disekitar Parlimen Tenggara.



Menurut beliau tindakan ini bukanlah mengingkari arahan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang dikuat kuasakan akibat wabak Covid19, tetapi atas sikap perihatin disaat mendapat tahu ramai masyarakat yang tidak mampu berbelanja dan terputus simpanan kewangan.




Beliau sentiasa waspada dan mengambil sikap bertanggungjawab dalam setiap pergerakan beliau. Topeng muka, hand sanitizer dan hadkan jarak dengan individu yang ditemui, sentiasa diutamakan.



Beliau sempat juga menasihati mereka semua agar tetap bersabar dengan ujian ini dan mematuhi larangan PKP agar terhindar dari dijangkiti wabak covid19 atau menyebarkan virus kiranya ingkar dengan larangan ini.



Jingga13 Kota Tinggi juga berdoa agar wabak ini segera berakhir dan kehidupan kembali pulih seperti sediakala. Kami sekadar membantu masyarakat yang susah dah terdesak, selebihnya Biarlah pihak KKM dan pihak berwajib yang menguruskannya. Kepada Allah kami berserah dan berdoa agar  kami diselamatkan dari wabak Covid19 ini...

#MuafakatPerihatinBerani