Saturday 19 October 2019

JINGGA13 PERLIS ZIARAH DUA PESAKIT STROKE , SALAH SEORANG OTAI REFORMIS DAN LUKISAN POTRET WAN AZIZAH

Tanggal 18 Oktober 2019 , Ziarah Jingga13 Perlis kali ini kami menziarahi dua rumah yang mengalami masalah stroke sebelah badan dan salah satunya rumah Otai Reformis.

Rumah pertama yang kami ziarah ialah rumah Pakcik Mohamad bin Abd Razak di alamat Kampung Ujong Batu Utan Aji Kayang Kangar Perlis.


Pakcik Mohamad menghidap penyakit stroke sebelah badan dan tidak boleh berjalan selama 10 tahun.
Pakcik Mohamad jugak mendapat bantuan JKM sebanyak Rm300 sebulan.


Jingga13 Perlis memberi sumbangan barang keperluan dapur kepada pakcik Mohamad dan isterinya semoga dengan sedikit sumbangan ini dapat meringankan beban mereka.


Untuk rumah kedua yang kami ziarah ialah rumah Otai Reformis 98 Pakcik Abdul Halim bin Muslim di alamat Kampung Ujung Batu Utan Aji Kayang Perlis.


Pakcik Abdul Halim mengalami stroke sebelah badan dan beliau juga boleh melukis menggunakan tangan sebelah lagi.


Menurut cerita beliau dahulu beliau antara orang lama dari tahun 1998 dan beliau baru menyiapkan sedikit satu lukisan wajah Dr Wan Azizah baru-baru ini.


Team Jingga13 Perlis berasa bertuah dapat bertemu Otai Reformis 98 Perlis pada ziarah kali ini dan kami memberi sedikit sumbangan kepada beliau. Semoga belia cepat sembuh .

Kepada mana-mana pihak atau individu yang ingin memberi sumbangan barang keperluan dapur bolehlah menghubungi Koordinator Jingga13 Perlis Encik Khairuddin Yusof di talian 014-6899091 dan Bendahari Jingga13 Perlis Puan Liyana di talian 017-4390805 untuk sebarang pertanyaan.
Kami mengucapkan terima kasih kepada para penyumbang.

#Jingga13perlis
#Muafakat
#Prihatin
#Berani