Thursday 9 January 2014

Apa Status Siasatan SPRM Berhubung RM160juta Wang LTAT Pada Awan Megah dan Astacanggih?

Hari ini genap 1 tahun laporan SPRM oleh Jingga13 Malaysia terhadap kes isu bayaran RM160j anak syarikat Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) kepada Astacanggih & Awan Megah.

Setiausaha Jingga13 Malaysia,DK Vicky telah mewakili Jingga13 Malaysia membuat laporan SPRM di SPRM Selangor,Shah Alam pada 9 Januari 2013. Berikut laporan tersebut dari Arkib Jingga 13 di http://jingga13malaysia.blogspot.com/2013/12/arkib-jingga-13-jingga-13-lapor-sprm.html?m=1 .

Semalam,8 Januari 2014,YB Rafizi Ramli telah membuat pendedahan berkaitan syarikat Awan Megah sepertimana disiarkan oleh http://m.malaysiakini.com/news/251211 yang menyatakan "Pemimpin Wanita Umno Datuk Raja Ropiaah Raja Abdullah pada dasarnya diberikan RM13 juta "wang percuma" ekoran kontrak "tidak sah dan batal" bagi membina Pusat Pengajian Pertahanan Nasional (Puspahanas) dan perjanjian tanah itu ditandatangani dengan kerajaan ".

Rentetan daripada pendedahan yang pernah dibuat oleh YB Rafizi Ramli dan laporan SPRM oleh Jingga13 Malaysia, dimanakah hasil siasatan tersebut yang sehingga sekarang SPRM terus membisu dan "menguncikan" lidah mereka.

Jingga13 Malaysia mendesak agar SPRM menjelaskan status siasatan dan satu pendakwaan perlu dilaksanakan terhadap Raja Ropiah Raja Abdullah pemilik Awan Megah.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.