Friday 29 November 2013

Astro Takut Terima Memorandum Jingga 13

Selepas daripada Sidang Media oleh Setiausaha Jingga 13 Malaysia , Sdr. DK Vicky , bantahan kita teruskan dengan menghantar memorandum kepada Astro agar membatalkan dengan segara kenaikan yang membebankan rakyat . 

Cip bersama Fendi dan Ah Go daripada Jingga 13 , turut serta ialah daripada Biro Kepenggunaan Parti Keadilan Rakyat iaitu Tuan Haji Yahya Shari dan Sdr. Bahrain masuk ke perkarangan pintu depan Astro dan kami dihalang oleh pihak polis bantuan . 

Selepas memberitahu tujuan kehadiran , seorang Pegawai Polis Bantuan memaklumkan bahawa memorandum bantahan tersebut bolehlah diserahkan kepada beliau berdasarkan arahan pihak atasan Astro.

Cip tegas menyatakan bahawa tidak akan menyerahkan memorandum tersebut kepada beliau dan meminta Pegawai Atasan Astro turun untuk menerima memorandum Jingga 13 . Kami semua akan tunggu sehingga kehadiran Pegawai Atasan Astro ,.

Selepas menunggu 15 minit , cip masuk kembali dan bertanya adakah pegawai atasan Astro akan turun dan mereka bertegas bahawa cukup serahkan pada pegawai Polis Bantuan tersebut. 

Cip dah naik hangin, terus duduj di hadapan pintu pagar Astro dan cakap tidak akan berganjak selagi pegawai atasan Astro datang menerima memorandum bantahan .

Pihak polis sudah ramai berada di situ dan alhamdulillah mereka tidak mengganggu . Nikson juga hadir memberikan sokongan pada kami .

Selepas hampir 2 jam kami duduk bantah di hadapan pintu pagar , cip beri amaran akan rempuh masuk jika pegawai atasan Astro tidak tufrun menerima memorandum kita. Semua jadi kelam kabut termasuk pihak polis daripada Balai Polis Sungai Buloh . 

Akhirnya selepas 2 jam duduk dengan kepanasan matahari , Pegawai Atasan Astro terpaksa turun untuk menerima memorandum . Hanya cip seorang yang dibenatrkan masuk serta tidak dibenarkan mengambil gambar dan media masuk sewaktu penyerahan memorandum bantahan .

Memorandum bantahan Kenaikan Astro dapat disampaikan kepada pegawai atasan Astro dan cip sampaikan kepada beliau agar Astro menghentikan tindakan untuk terus membebani para pengguna Astro dengan kenaikan yang telah dilaksanakan oleh Astro. 

Mereka silap orang !