Tuesday 24 November 2020

JINGGA13 KOTA TINGGI MENYANTUNI DAN MENYAMPAIKAN SUMBANGAN ASNAF.

Bersama AJK dan Komrad2 Jingga13 Kota Tinggi, kami telah menziarahi 4 orang ASNAF  dan menyampaikan sumbangan berupa barang dapur dan keperluan mengikut penyakit masing2.


Lawatan 1

Menziarahi Sdr Shahrum bin Abdullah. Beliau bekerja dengan Jabatan Hutan sebagai kontrak. Ketika ini, hutan dalam proses pemilihan dan beliau sudah tidak bekerja selama 3 bulan. Beliau tidak pernah mendapat sebarang bantuan sebelum ini. Jingga13 Kota Tinggi telah menghulurkan sumbangan barangan keperluan dapur dan Juga sumbangan tunai bagi membantu keluarga beliau.


Lawatan 2

Menziarahi Puan Roziah Binti Muhamad. Beliau adalah seorang Ibutunggal dan terlantar akibat penyakit lumpuh. Tinggal bersama seorang anak Hanif Rosnizam 20 tahun yang bekerja sambilan dibidang pendawaian elektrik. Keluarga ini hanya mendapat sumber kewangan dari pendapatan Hanif yang tidak seberapanya ini. Sepenuh masa Hanif, hanya dimanfaatkan untuk menjaga ibunya. Jingga13 Kota Tinggi menghulurkan sumbangan barang dapur dan makanan, Pampers dan sumbangan tunai. Semoga dapat meringankan kos perbelanjaan keluarga.


Lawatan 3

Menziarahi Fauzidatulakmar bin Safiee, berumur 36 tahun dan tidak bekerja. Beliau menghadapi penyakit............. yang menyebabkan beliau tidak mampu bekerja. Beliau dijaga oleh ibu beliau Puan Hamilah Binti Shafie yang Juga tidak bekerja.

Jingga13 Kota Tinggi telah mendaftarkan beliau sebagai penerima bantuan Baitulmal dan telah menghulurkan sumbangan barangan keperluan dapur dan sumbangan tunai..






Semoga bantuan ini dapat mengembirakan dan meringankan beban perbelanjaan buat mereka semua..


#MuafakatPrihatinBerani