Tuesday 18 February 2020

JINGGA13 KOTA TINGGI HADIR TAKLIMAT E-KASIH, I-SURI, PEKA-B40, MY-SALAM,TAKAFUL WARGA EMAS , KEBAIKAN KERAJAAN PH UNTUK RAKYAT

18/2/2020 , Jingga13 Kota Tinggi telah diundang oleh YB Roslailee Jauhri ADUN Johor Lama hadir ke Majlis Taklimat dan Pendaftaran i-SURI KWSP Dan Pengupayaan Ekonomi Golongan B40 DUN Johor Lama.



Alhamdulillah, kehadiran yg agak ramai walaupun keadaan hujan lebat. Program ini telah berjaya memberi peluang rakyat ketahui peluang2 tersedia oleh Kerajaan Johor dan Kerajaan Pusat.

Taklimat
Jabatan Penerangan
Isu Covic19 dan PEKA B40

BAITULMAL MAIJ KT
Bantuan Sara Hidup, Pembiyaan Keusahawanan, Perubatan dan Asnaf

E-Kasih
Pendaftaran dan Pengesahan

i-SURI
Semakan dan Pendaftaran.

BSN
Pembayaran / Simpanan
(Caruman)

Jingga13 Kota Tinggi yang dihadiri oleh Kamaluddin Md Simpol selaku Koordinator, Rosilah Abu Bakar Bendahari, Hj Johari Leman Panatia dan juga ketua Kampong Kg Kelantan. Sdr Zabidie Abas Koordinator Jingga13 Johor juga hadir berikan sokongan. Mereka juga membawa beberapa orang asnaf untuk mendaftar dan memahamkan maklumat agar mereka boleh membantu asnaf yang lain.



Masih ramai rakyat yang tidak tahu tentang peluang ini dan kurang mendapat pendedahan, walaupun mereka layak memohon.



Diakhir majlis tersebut, Kami telah bertemu YB Roslailee dan memperkenalkan Jingga13 kepada beliau serta ingin menjalinkan kerjasama untuk kebaikkan semua pihak.



YB menyambut baik hasrat kami dan bersedia untuk saling bekerjasama. Beliau akan melibatkan Jingga13 dalam setiap program beliau yang akan datang. Beberapa plan telah disusun untuk kami jalankan bersama.




Demi manfaat masyarakat, kami akan berganding bahu memastikan hasrat Kerajaan PH tercapai.