Sunday 16 February 2020

JINGGA13 JOHOR HADIR FORUM REFORMASI BERSAMA DATUK EZAM MOHAMAD NOR DI ULU TIRAM

"Nak pulihkan Ekonomi Rakyat, Anwar kena segera jadi PM" demikianlah antara kenyataan yang dibuat oleh Datuk Mohamad Ezam Mohamad Nor dalam program tersebut pada 15 Februari 2020.

Forum Bertajuk  Peralihan Kuasa PM8, Antara Rasional dan Realiti bersama Ezam Mohd Nor dan Shahbudin penulis buku Anwar PM 8 telah berjaya diadakan di Today's Mall, Ulu Tiram dengan jayanya.


Ezam berjaya memberi penjelasan baik tanpa keraguan berkaitan isu peralihan kuasa. Kerajaan perlu menyegerakan peralihan kuasa daripada Tun M kepada DSAI. Tindakan melambat lambatkan ini, akan hanya membangkitkan kemarahan rakyat yang berpanjangan.



PRK Tg Piai baru baru ini adalah signal yang jelas daripada rakyat. Tidak pernah berlaku dalam sejarah, sebuah parti kerajaan telah kalah sebegitu teruk sekali.

Menurut Sdr Zabidie Abas,  Koordinator turut menyatakan.  "Jingga13 Johor juga bersetuju dengan pandangan Sdr Ezam namun ianya bukan bermaksud kami menyokong Ezam, selagi ianya masih lagi menepati dasar dasar dan Agenda Reformasi".


" Jingga13 Johor juga yakin, DSAI mampu menggalas tanggungjawab sebagai PM ke8 dengan lebih baik. Dan mengharapkan peralihan ini dilakukukan seberapa segera yang boleh. Bulan Mei 2020 ini adalah masa yang paling sesuai " , ujar Sdr Zabidie lago.



Semoga Tun M tidak menangguhkan tempoh peralihan kuasa ini dan berikan masa yang secukupnya kepada DSAI untuk memartabatkan Agenda Reformasi dalam negara kita ini.