Sunday 13 October 2019

Puan Morsidah perlukan RM4 ribu untuk buat tapak baru dylisis , Jingga13 Kuala Langat rayu sumbangan orang ramai

13 Oktober 2019 – Jingga13 Kuala Langat yang di ketuai oleh Sdr. Johanizam Abdul Razak, Koordinator Jingga13 Kuala Langat telah melawat  Puan Morsidah binti Suderoh ( 47 tahun ) di rumah beliau , di Banting, Selangor. Puan Morsidah menderita kencing manis dan perlu menjalankan rawatan Dialisis sejak tahun 2014 sehingga kini.


Mula 2014 rawatan (Dialisis) dijalankan di bahagian belakang tapak tangan . Selepas 2 tahun setengah tapak untuk rawat Dialisis rosak dan mula buat rawatan Dialisis Air di bahagian perut menggunakan tiub, selepas 2 tahun bahagian perut terkene jangkitan kuman,  eliau telah membuat tapak di leher tapi tak boleh digunakan lama dan telah membuat tapak di bahagian dada. Kini Doktor sarankan agar tapak bagi rawatan Dialisis dipindahkan di bahagian bawah lengan.


Untuk membuat tapak baru, Puan Morsidah memerlukan lebih kurang RM4000.00. Puan Morsidah seorang Ibu Tunggal, tidak bekerja kerana sudah tidak dapat berjalan seperti biasa. Luka di bahagian tapak kaki juga tidak sembuh kerana kencing manis. Puan Morsidah tinggal bersama anak yang hanya bergaji rendah. Anak Puan Morsidah hanya mampu menangung kos belanja barang dapur dan perbelanjaan bulanan. Bantuan Zakat sebanyak RM400/Sebulan sehingga hujung tahun ini. 

Jingga 13 Kuala Langat merayu sumbangan bagi Puan Morsidah dapat membuat tapak baru bagi rawatan Dialisis  juga bagi meringgankan kesusahan  yang dialami oleh keluarga mereka. Sumbangan boleh terus ke :-

Morsidah Binti Suderoh
162058672051
Maybank

Tolonglah bantu Puan Morsidah !