Sunday 2 March 2014

Bantulah Milo Kosong Kaw! Bantuan Diperlukan !

Keperitan dan penderitaan sdr Milo Kosong Kaw mengidap kanser usus membuatkan beliau tidak dapat bekerja dan menanggung kesakitan .

Kehidupan beliau makin tertekan melihat anak-anak beliau yang masih bersekolah hanya berbekalkan telur rebus , nasi yang berkuahkan kicap. Tiada duit belanja sekolah.

Kini pihak TNB memberikan tempoh sehingga 3 Mac untuk beliau membayar tunggakan elektrik berjumlah RM 990 dan syarikat air kelantan  juga meminta agar beliau melunasi bil air yang tertunggak yang keseluruhannya berjumlah RM1700. Sekiranya beliau tidak menjelaskannya akan dipotong elektrik dan air.

Kos perubatan untuk kanser yang dihidapi oleh beliau dimaklumkan oleh doktor Hospital USM Kubang Kerian ialah diantara RM25-30 ribu. Malah isteri beliau juga mengidap diabetes .

Jingga 13 merayu warga prihatin untuk dapat menghulurkan bantuan kewangan bagi meringankan bebanan beliau hadapi.

Mesej beliau :
"t kasih di atas keprihatinan sahabat2 dlm jingga 13 yg ingin membantu..mmg benar,amat berat utk saya meminta bantuan,dibimbangi akn dipandang negatif oleh sahabat2..dan memikirkan sahabat2 pun ada masalah dan kesempitan hidup yg tersendiri..alhamdulillah,sdh suara2 drp krajaan ngeri yg ingin membantu..tp byk prosedur yg perlu dilalui dan sdh semestinya bantuan tdk akn diterima dlm trdekat..bantuan itu jga dikhabarkan trmasuk dgn kos perubatan..apa yg sangat2 yg perlukan skrg ialah utk mnyelesaikan masalah bil letrik dan bila air yg tertunggak..phk air kelantan memberi tempoh hingga besok utk selesaikan bil2 air yg tertunggak yg berjumlah rm1700..dan phk tnb memberi tempoh sehingga 3hb mac utk selesaikan bil letrik yg tertunggak yg berjumlah rm990..kalau tdk dpt selesaikan maka kedua2 itu akn dipotong..inilah yg paling merisaukan saya..tak tergamak rasanya utk melihat anak2 mentelaah pelajaran dlm suasana bergelap dan tanpa bekalan air..kalau dpt selesaikan yg ini dulu pun,saya amat2 berterima kasih dan rasa syukur yg amat sangat..yg lain2,saya akn berusaha utk berurusan dgn krajaan ngeri dan dgn phk2 yg berkaitan..dgn kesihatan saya kini,saya tk mampu utk berjanji akn turun ke kajang pada 9hb ni..harapan saya,semoga Allah pulihkan kesihatan saya secepat mngkin supaya dpt bersama2 dgn rkn2 pd 9hb ni.."

Hubungi beliau di 019-9245698 dan bankin sumbangan ikhlas di Bank islam .. 03090020491578 di atas nama Mohr. Nizam bin  Mohd Ali.

Semoga Allah SWT membalas jua.