Friday 3 January 2014

Jingga 13 akan ambil tindakan ke atas Amar Singh - TVSelangor

Jingga 13 akan ambil tindakan ke atas Amar Singh

Oleh : AFIX REDZUAN
KUALA LUMPUR 3 DIS: Jingga 13 akan tetap akan mengambil tindakan terhadap fitnah yang dilemparkan Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh atas dakwaan pertubuhan itu antara empat kumpulan yang merancang menimbulkan kekecohan termasuk menggunakan bahan letupan, pada sambutan tahun baru lalu.
Koordinator Jingga13, Fariz Musa, menjelaskan pertubuhan itu dalam proses perbincangan dengan peguam mereka bagi menentukan tindakkan yang bakal diambil ke atas Amar Singh.
Fariz Musa
“Kami dengan tegas ingin memeberitahu Jingga 13 akan tetap mengambil tindakkan terhadap tuduhan itu. Kita sedang berbincang dengan peguam bagi memutuskan untuk membentuk tindakan yang bakal diambil dan akan kemukakan saman,” katanya.

Fariz berkata, walaupun Amar Singh sebelum ini menafikan membuat kenyataan mengaitkan pertubuhan itu dengan keganasan, namun beliau tidak membuat permohonan maaf.
“Beliau ada nafikan, tetapi tidak ada permohonan maaf. Selepas penafian itu, polis pula kata ada bukti mengaitkan kami dengan keganasan berkenaan dan kita cabar mereka kemukakan bukti kononnnya Jingga 13 merancang untuk gulingkan kerajaan dengan keganasan sepeti yang disebut,” katanya.
Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh dalam satu kenyataan yang dipetik media sebelum ini menyatakan, empat pertubuhan termasuk Jingga 13 merancang menimbulkan kekecohan termasuk membawa bom tangan dalam himpunan rakyat bagi mendesak penurunan harga barangan.
-NFN-