Monday 2 December 2013

KENAIKKAN TARIF ELEKTRIK : KERAJAAN UMNOBN TERUS MENEKAN DAN ZALIMI RAKYAT

Kenyataan Media
JINGGA 13

2 Disember 2013
KENAIKKAN TARIF ELEKTRIK : KERAJAAN UMNOBN TERUS MENEKAN DAN ZALIMI RAKYAT

JINGGA 13 menyelar tindakan dan pengumuman yang dibuat oleh Datuk Seri Maximus Ongkili bahawa mulai 1 Januari 2014 bahawa rakyat akan berdepan dengan kenaikan tarif elektrik .


Ini menjadikan tarif elektrik di Semenanjung Malaysia naik sebanyak 15 peratus atau 4.99sen setiap kilowatt, menjadikan harga baru untuk sekilowatt 38.53sen di mana harga sebelum ini 33.54 sen sekilowatt. Manakala di Sabah dan Labuan pula, kadar baru naik sebanyak 5sen.

Juga turut difahamkan bil yang berjumlah RM90 ke atas turut akan dikenakan GST 6%.

Selepas PRU 13 , Kerajaan UMNOBN telah menggunakan kedudukan dan kuasa mereka untuk terus menekan dan menzalimi rakyat.Kenaikan harga petrol,gula,ASTRO dan kini kenaikan tarif elektrik serta bakal dituruti oleh kenaikan TOL sudah pasti memberikan kesan yang amat ketara kepada rakyat.

Kerajaan UMNOBN di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Razak ternyata tidak mampu memberikan keselesaan dan rasa keprihatinan kepada rakyat , tetapi terus menzalimi dan memberikan bebanan yang bakal diterima oleh rakyat apabila turut akan berdepan dengan kenaikan harga barang makanan dan keperluan hidup ekoran daripada siri kenaikkan yang telah dan bakal dinaikkan.


JINGGA 13 MENDESAK kerajaan UMNOBN menghentikan segala tindakan kenaikkan yang sudah pasti meletakkan rakyat akan terus sengsara dan menderita . Jangan sampai rakyat bangkit!

MUAFAKAT*PRIHATIN*BERANI

FARIZ MUSA
Ketua Koordinator
JINGGA 13 Malaysia