Wednesday 18 December 2013

JINGGA 13 BERSAMA PENDUDUK KG HAKKA DI SPRM KUALA LUMPUR

JINGGA 13 Malaysia akan berama penduduk Kg. Hakka , Mantin yang akan membuat aduan kepada SPRM berkaitan Konspirasi Penjualan Tanah Kampung Hakka, Mantin pada 19.12.13 (Khamis) , jam 10pagi di SPRM Kuala Lumpur, Jalan Cochrane (berdekatan Jusco Taman Maluri, Cheras) . 


Koordinator Panatia Hubungan Kaum Komrad Ah Go bersama Timbalan Koordinator Penerangan Komunikasi Komrad Orenji dan Timbalan Koordinator Jinggawanis Komrad Aza sebelum ini sentiasa hadir di setiap perjumpaan penduduk Kg. Hakka untuk memberikan sokongan kepada mereka .

JINGGA 13 Malaysia sudah bersama dengan penduduk Kg. Hakka daripada awal lagi dan sentiasa hadir dalam beberapa siri perjumpaan yang diadakan di Kg. Hakka serta bersama dalam perjuangan mereka yang diinaya dan dizalimi. 

Penduduk Kg Hakka adu salah laku pemaju ke SPRM

KUALA LUMPUR 18 DIS: Penduduk Kampung Hakka, Mantin ke Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) esok untuk membuat aduan berhubung salah guna kuasa dan rasuah dalam konspirasi penjualan tanah.
kampunghakka2
Aduan dibuat terhadap pemaju Mega 9 Housing Sdn Bhd. kerajaan Negeri Sembilan, Majlis Perbandaraan Nilai dan anggota polis dari balai Mantin dan Nilai jam 10 pagi esok di ibu pejabat SPRM, Cheras.
Berlaku pertikaian antara penduduk dan pihak pemaju bermula pada 2011 selepas mereka diarahkan mengosongkan kawasan seluas kira-kira 15 hektar bagi memberi laluan kepada pihak pemaju untuk penggunaan komersil.
Pada 31 Oktober lalu, dua ahli parlimen dan empat Adun Pakatan Rakyat antara 19 individu yang ditahan polis dalam operasi perobohan di Kg Hakka. - Keadilandaily